Preview

Základní informace:

Datum vydání v ČR: Vánoce 2008
Vydavatel: Eidos Interactive
Vývojář: Crystal Dynamics
Vydavatel pro ČR: Cenega
Platformy: PC, PS2, PS3, Xbox 360, Nintendo Wii, Nintendo DS
Oficiální stránka hry: www.tombraider.com

 

PC náročnost:

Bohužel se objevilo, že hardwarové nároky na spuštění této hry budou dosti vysoké, ale vydání je koneckonců ještě daleko. Takže asi bude lepší, když se necháme překvapit.

 

Příběh:

Underworld bude navazovat na předchozí díl, tzn. Tomb Raider: Legend a celý příběh se bude točit okolo mayského kalendáře. Bude se odehrávat v roce 2012, kdy podle starých Mayů má dojít (přesně 21. 12.) ke konci času a světa. Tomuto datu přechází pět nepojmenovaných posvátných dní zvaných Wayeb, během kterých se otevírá brána spojující svět živých s podsvětím…

 

Lara:

Naše hlavní hrdinka získala zase nový vzhled. Bohužel musím podotknout, že zase vypadá úplně jinak a rozhodně to není podle mých představ. Ale to nechme plavat. Hlavní teď je, že jednotlivé pohyby mají být mnohem realističtější, jelikož „nová“ Lara je vytvořena ještě z vyššího počtu polygonů než ty předchozí.

 

Engine:

Spekulace o novém enginu pro tuto hru byly pravděpodobně vyvráceny. Podle všeho to zatím vypadá, že engine zůstal stejný jako u Legend a Anniversary (čili, podle některých zdrojů, modifikovaný Legacy of Kain : Defiance engine), ale zato s velkými úpravami. Říkám si, že to je docela škoda, protože nový titul by potřeboval engine naprosto nový, nikoliv jenom pozměněný. Z toho také vyplývá, že ovládání a kamera zůstanou takové, jaké byly v předchozích dílech. Jestli to je dobře nebo špatně, to už si musíte rozhodnout sami.

 

Lokace:

Lara se v průběhu svého dalšího dobrodružství podívá na různá místa po celém světě. Celkem bychom se měli podívat do osmi lokací, a to by měly být:

  • Mexiko (Chiapas)
  • Thajsko
  • Antarktida
  • Austrálie
  • Velikonoční ostrovy
  • Mezopotámie (Irák)
  • Řím (Vatikán)
  • Xilbaba (Podsvětí)

Další, devátou lokací, by mělo být Lařino sídlo, které ovšem má vyhořet. Jakým způsobem k tomu dojde, nebo jestli k tomu vůbec dojde, na to by nám dovedli odpovědět jen autoři. Podle některých zdrojů se také máme znovu v panství setkat se Zipem a Alistarem.

Co je ovšem záhadou, je počet levelů. Osobně doufám, že jednotlivé lokace budou rozděleny alespoň do 3 - 4 samostatných levelů, což by samozřejmě přispělo k delší herní době.

 

Vybavení:

Lara s sebou, jako ostatně v každém díle, ponese spoustu věcí. Čím si můžeme být zatím jisti, jsou tyto předměty:

  • batoh
  • magnetický hák
  • baterka
  • pistolky
  • granáty

Určitě si všimnete, že chybí lékárny. Crystal Dynamics přišli s novým způsobem léčení, který ovšem ještě není znám. Podle jistých spekulací by Lara měla během svých cest sbírat různé byliny a z nich si nakonec smíchat směs, kterou by se mohla léčit. Taktéž ve hře má být spousta obleků, pro každou lokaci jiný. Další by mělo být možno odemknout pomocí různých bonusů, apod., což známe velmi dobře již z Legend a Anniversary.

 

Nepřátelé:

Tato informace mě poměrně potěšila, jelikož povede k vyšší realističnosti prostředí. Nejčastěji bude Lara napadána zvířaty. Takže se můžeme těšit na predátory, různé mýtické potvory a určitě nebudeme ochuzeni o dávno vyhynulé, popřípadě ještě neobjevené živočišné druhy. Lidských nepřátel na druhou stranu potkáme velmi málo. Další novinkou oproti předchozím dílům bude zanechávání mrtvých těl na původních místech, takže se již „nevypaří“. Toto možná přispěje i k lepší orientaci v prostředí.

 

Puzzle:

V Underworldu má být vše naprosto logické, alespoň co se týče fyzikálních zákonů a hádanek. Puzzle by se měly skládat i z věcí, které budou jen tak ležet na zemi – spadlá větev, kámen apod. – a díky nim by měl být umožněn postup ve hře. Celkově to zatím vypadá, že tato složka hry by měla být dost propracovaná, takže věřím, že nás autoři nezklamou nenaplněním slibů.

 

Prostředí:

Celkově by okolí Lary mělo být velice realistické. Vše bude zůstávat na svých místech, ať už to budou mrtví nepřátelé, rozstřelená zeď a nebo cokoliv jiného. Dokonce i šlápoty v blátě zůstanou, dokud nebudou vymyty deštěm. Všechny předměty budou fungovat jako orientační body ve (snad) rozsáhlých lokacích. A co je velmi pozitivní zpráva, měl by být konec těch přímých a lineárních levelů.

Prostředí by prý mělo být plně interaktivní. Bude se dosti měnit v závislosti na počasí, od kterého se bude odvíjet i samotná hra. Pokud bude pršet, země bude rozbahněná a Laře to bude podkluzovat, dokonce bude i moci spadnout. Bláto se na ní bude držet dokud neoschne a neopadá, nebo dokud jej nesmyje déšť, popřípadě vodopád a tak dále.

Také bych rád zmínil, že bude možno ukládat hru kdekoliv a kdykoliv, co je jistě příjemná změna.

 

Pohyby:

Lařiny pohyby příliš změněny nebudou, ale dojde přidání několika nových. Například bude možno šplhat po stěně a zároveň jednou rukou střílet po nepřátelích. Další „novinkou“, která se ovšem už objevila v Tomb Raider : Chronicles, je chůze po úzkých plošinách (popřípadě provazech a tyčích?). A návrat má čekat také sprint.

Další změny zaznamená boj. Kromě obvyklé metody (střílení) bude možno bojovat s nepřáteli také tváří v tvář (popřípadě pěstí v tvář :o), ale to i se zvířaty. Takže například nějakou šelmu prostě ukopete. Říkám si ale, že ty zbraně jsou poněkud šetrnější…

Co je ovšem pro někoho smutnou zprávou je, že se vrací často nenáviděný bullet-time a adrenaline-dodge, i když ten upravený. Uvidíme, jestli se tentokrát autorům povede udělat souboje zajímavější.

 

Dopravní prostředky:

O počtu vozítek ve hře toho zatím moc nevíme, jediné zatím potvrzené je motorka. Měla by být i stěžejním prvkem při řešení některých hádanek a puzzlů. Takže se nechejme překvapit.

 

Demo:

Na zahraničních fórech je to celkem diskutované téma, ale u nás nic. Takže se o něm zmíním alespoň okrajově. Není vůbec žádná indicie, že by demo mělo být, ale pokud bude, nedočkáme se jej dříve než v listopadu. Spekuluje se ale, že má obsahovat kus čtvrté lokace, čili Mexika.

 

Cena:

I když je to teď nemyslitelné, některé internetové obchody již nabízejí předobjednávky této hry. Jejich ceny se ale poměrně liší. Budu teď hovořit o verzi pro PC. Cena se pohybuje od 900 Kč až po 1300 Kč, jelikož nikdo netuší, jak drahý tento titul bude.

 

Závěrem:

Chci upozornit, že tyto informace nejsou ověřené, jsou z různých zahraničních diskuzí, a proto taky mohlo dojít k chybě v překladu apod., takže věci uvedené v tomto článku nemusí být stoprocentní. Nicméně, podle toho, co zatím víme, nebo se alespoň domníváme, že víme, vypadá TR: Underworld celkem slibně. Ale i tak mi můj poměrně skeptický pohled, když jsem nebyl příliš spokojen s dvěmi předchozími tituly, říká, že se nemám radovat předčasně. Spousta věcí je sice naslibována, ale není jisté, jestli to tak skutečně bude nebo to byly jenom plané řeči. Takže si každý může udělat svůj obrázek. Výsledek bude jasný až na Vánoce.

Je mi dosti líto, že tato hra vyjde až na Vánoce. Podle mého názoru by mohla vyjít mnohem dříve. Ale jak jistě všichni víte, Eidos je ve ztrátě, takže bych to viděl jenom jako marketingový tah. Uveřejnit hru před Vánoci a spousta lidí ji pak někomu koupí. Ale to už je zase jiná...

Upozorňuji, že do tohoto článku byly přidány některé mé domněnky a názory, takže rozhodně vše nebertevážně! Nerad bych se s někým dohadoval, že tak to nebylo. Děkuji

Sdílet: