Zpráva z 23. srazu

Po odkladech kvůli nemoci jsme konečně uspořádali 23. sraz fanoušků Tomb Raideru, během kterého jsme zároveň otestovali naši novou geocaching hru Tomb Raider: Tajemství Václava IV. 

Ale vezmeme to pěkně popořádku :) Sraz začal v 10:30 na Kačerově, kam se kvůli výluce metra ve stanici Florenc někteří účastníci dostavili s menším zpožděním (aneb prokletí LC srazů stále trvá). Z Kačerova jsme se pak vydali jednu stanici autobusem k rybníku Labuť. Tam naše hra začíná. 


Tady si dovolím malou odbočku pro ty, kdo neví, co je Geocaching nebo jeden typ keší zvaný Wherigo. Jedná se vlastně o hru v mobilu, která vám na mapě ukazuje, kam jít. Když na dané místo dojdete, spustí se vám úkol dané lokace. Někde potkáte lidi, co vám pomůžou s postupem ve hře. Jindy narazíte na nepřátele či hádanky, které je potřeba vyřešit. Po každé splněné lokaci se vám na mapě zobrazí ta další. Ve hře máte možnost používat inventář, zbraně, lékárničky - prostě to, na co jste v Tomb Raideru zvyklí. Více o celé hře vám sepíšeme v samostatném článku, včetně informací, jak si naši hru zahrát.

Autory hry jsou Potkanka, Pablo a já (constantine). Hraní na srazu byl takový finální test před oficiálním vydáním hry, zároveň tak měli návštěvníci možnost si hru zahrát dříve, než kdokoliv jiný.


A teď zpátky ke srazu. Návštěvníci tedy dostali do ruky mobil se hrou, byla jim vysvětlena základní pravidla a ovládání hry, a pak už se šlo hrát! Nechceme moc spoilerovat pro ty, kdo si hru chtějí také zahrát, takže popis bude velmi obecný. Některé úkoly byly jedoduché, jiné trochu těžší. Naši srazanti se však nezalekli ani těch největších nepřátel a s odhodláním pokračovali dál a dál. Musím taky říct, že jim velmi přálo štěstí, protože někdy měli hru lehčí, než bylo plánováno. 

Naštěstí se vydařilo počasí a na hraní a procházku lesem bylo velmi příjemně. Během cesty mezi jednotlivými úkoly jsme diskutovali o plánovaných Tomb Raider remasterech, o tvorbě levelů v TEN enginu, či o jiných hrách (Resident Evil, Hellblade, ...). Občas jsme hráčům řekli nějakou perličku z vývoje hry, nebo prozradili původní scénář, či co by se stalo, kdyby neudělali tohle a tamto (hra totiž reaguje na to, co uděláte a jaké předměty zrovna máte, takže se při každém hraní může stát trochu něco jiného). Cesta nám krásně ubíhala a úkoly šly hráčům od ruky, takže jsme se brzy dostali k finálnímu souboji a o kousek dál i ke konci celé hry. Respektive nám přišlo, že to bylo brzy, ale samotné hraní nám trvalo 3 hodiny (a celková trasa lesem je cca 5km). 

 

Následovala cesta zpět do civilizace, kde jsme si dali společný oběd, a poté jsme vyrazili do Andělské čajovny. Tam už na nás čekaly Arakanga, Hoples a Yasu. V čajovně jsme strávili další 3 hodiny příjemným posezením, upíjením čaje a opětovnou diskuzí o Remasterech, Tomb Raideru i jiných hrách, o tom, co je u koho nového a co plánují za projekty.

Celý den byl velmi příjemně strávený. Chtěl bych poděkovat především Filovi a Vaškovi za test naší nové hry, ale i všem ostatním účastníkům srazu za prima pokec a atmosféru. Další sraz naplánujeme snad během zimy, těšíme se i na vás! 

 

 

Sdílet: