Čekají nás dva nové Tomb Raider Remastery (a jeden Demaster)

Ano, ano, je to tak. Ještě letos se dočkáme nových Tomb Raider Remasterů. Na podzim totiž vyjdou remastery dvou originálních Tomb Raider her. Jedna navíc jako bonus nabídne i demasterovanou verzi. A o jaké hry se jedná? 

 

Tomb Raider: Legacy

První remasterovanou hrou bude Tomb Raider: Legacy. Hra vyšla původně v roce 2007, a tak si svůj remaster již zasloužila. Těšit se můžete na propracovanější prostředí, změnu osvětlení, inteligentnější nepřátele, nově nahraný dabing (s původními dabéry) a hlavně! V rámci remasteru jako bonus vyjdou všechny levely, tedy i části, které jste ještě neměli možnost hrát! 

Těšit se tak můžete na tyto levely a lokace: 

  • SECRET OF BABYLON  - Babylon
  • THE FIND – Surrey (Lařino panství), Skalní ostrov
  • AN OLD FRIEND – Ostrov, kde žije Otec Dunstan
  • MEET JILL HEATON – Venezuela

 

A příští rok vyjdou další plánované části: 

  • REBORN – Hrad a jeho katakomby
  • THE RETURN – Podzemní město
  • CITY OF DEAD – Baywood city
  • THE KINGDOM OF ICE – Sněžné hory
  • (Zatím neznámé jméno) – Babylon v přítomnosti

 

A protože obrázky řeknou více než tisíc slov, zde máte galerii s porovnáním pár lokací, jak budou vypadat v remasterované verzi:

 

 

 

Tomb Raider: In the Name of Aton

Druhým remasterem, který letos vyjde, je Tomb Raider zasazený do starověkého Egypta. V něm místo Lary ovládáte Agapé, dívku, která utíká z harému a snaží se zachránit královnu Nefertiti. Jejich osud bude opět ve vašich rukou. 

Stejně tak jako u předchozího remasteru, i zde se můžete těšit na vylepšené prostředí, zdokonalené nasvícení a další drobná vylepšení. I samotná Agapé se také dočkala upgradu, její model je mnohem detailnější a účes teď více odpovídá egyptskému zasazení. 

 

 

Bonusem pro tento remaster je speciální Demasterovaná verze. Opět se zhostíte role Agapé, ale tentokrát budete mít možnost celý příběh odehrát ve 2D verzi, podobně jako byl původní Prince of Persia. 

 

Patch notes

Ale samozřejmě nechceme, abyste nám věřili všechna ta neuvěřitelná vylepšení jen podle screenshotů, které už tak mluví samy za sebe. Proto vám přinášíme i detailně rozepsaný přehled všech upgradů, kterými se tato dvě díla budou pyšnit: 

(poznámky uvádíme u Secret of Babylon, které již bylo vydané, abyste si plně mohli užít srovnání, a In the Name of Aton, které je skutečně revoluční i na dnešní dobu)

 

Tomb Raider: Legacy: Secret of Babylon

  • Nepřátelé v Babylonu už nebudou jen tupě pobíhat za Kraene a zasekávat se do zdí. Pro vyšší míru realističnosti budou kromě výše zmíněného ještě křičet: "Pronikla do střeženého prostoru!"
  • Nových hlášek se dočká i Kraene, hrdinka prvního dílu. V náročné části cisterny jí byla přidaná hláška, když se k ní dostanou netopýři příliš blízko: "MÁM JE VE VLASECH!!!"
  • Protože jsme se naučili na rebootu Tomb Raideru na Yamatai, že brutalita zajišťuje úspěch, Kraene nyní můžou chytnout vlasy, když proběhne kolem pochodní, ohňů, nebo jen když se hře zrovna znelíbí.
  • Také palmy, keříky a tráva dostaly nové funkce - nyní se všechny chovají jako bodáky.
  • Ohnivé lebky, které Kraene mohou podpálit, dostaly novou funkci rivality - vzájemně se sabotují, protože každá z nich chce být ta, co hrdinku usmrtí.
  • V druhém levelu nepřátelé již nemají tolik zdí, do kterých narážet, byla jim tedy navýšena umělá inteligence o 2 body IQ
  • Pro vyšší realističnost byla přidána funkce, že se Kraene náhodně pouští během šplhání, protože není zvyklá na takovou fyzickou zátěž
  • Při častých zatáčkách hráči zčerná obrazovka. To je realistické vyobrazení toho, že Kraene nemá svázané vlasy, takže oslepují
  • Poslední secret v prvním levelu byl moc snadný, byly proto přidány ještě čtyři další čepele
  • V druhém levelu jsou krystaly, co Kraene sbírá, moc velké na její kapsy. Proto vždy může u sebe nosit jen jeden, další sebere až po zasazení předchozího.

 

 

In the Name of Aton

  • Koeficient písku byl zvýšen na pětinásobek.
  • Když Agapé bosýma nohama běhá po rozžhaveném písku, její zvuk běhu byl změněn na "au! Au! Au!"
  • Protože je Agapé slušně vychované děvče, byla přidaná animace, kdy si před vstupem na koberec otře zapísčená chodidla.
  • Znovu zdůrazňujeme, že koeficient písku byl výrazně zvýšen. Písek je nyní všude. Pasti jsou písek. Okna jsou písek. Sochy jsou písek. Voda a oheň jsou písek.
  • Agapé je nyní souzena svými spoluegypťany za prapodivnou barvu oblečení. Fialová rozhodně nebyla v této době standardem, a proto se občas z oken, pod kterými Agapé pobíhá, ozve: "ty cuchto!"
  • Stejně jako u Secret of Babylon, i zde občas realisticky zčerná obrazovka, když se Agapé švihne copánkem do oka
  • Kvůli dynamičtějšímu osvětlení byl počet sluncí zvýšen na dvě.
  • Dynamičtější osvětlení bohužel také způsobuje, že se kovové korálky ve vlasech Agapé rozžhavují a zraňují ji.
  • In the Name of Aton nyní plní funkci naučného dokumentu - vždy, když Agapé dojde k budově nebo předmětu, se spustí nepřeskočitelná cutscéna s reáliemi z Egypta té doby.
  • Vzhledem k množství nebezpečenství nyní ve všech exteriérech nad Agapé krouží supi.

 

Jak se vám plánované remastery líbí? Zahrajete si je? 

Sdílet: