Gail Simone: TOMB RAIDER - Nová dobrodružství Lary Croft

„Definitivní edice“ Tomb Raider rebootu, který je opěvován kritiky i fanoušky, se do obchodů dostane 28. ledna, aby i hráči s next-gen systémy mohli zažít nová dobrodružství Lary Croft. Je mladší, impulzivnější a má větší problémy, než kdy předtím – ale je taky mnohem víc hustá.

 

Fanoušci, kteří čekají na další kapitolu této nové verze Tomb Raider světa, nemusí čekat moc dlouho. 26. února 2014 bude vydán první díl Tomb Raider komiksu (autoři Gail Simone a Nicolás Daniel Selma). Ten se bude odehrávat ve stejném světě jako hra, což bylo plně schváleno vývojáři. Série navazuje na příběh krátce poté, co Tomb Raider končí, a má pomoci překlenout časový úsek, než bude připraven další díl hry.

Abychom zjistili více o sérii, o tom, proč to Simona táhne k Laře Croft a co fanoušci budou potřebovat vědět pro čtení, popovídali jsme si s autorem příběhu.

 

Newsrama: Gaile, teď zbývá do vydání prvního dílu necelý měsíc. Změnil se nějak tvůj přístup k sérii nebo k postavě Lary oproti prvnímu dojmu? Co tě na Laře a Tomb Raideru zatím překvapilo?

Gail Simone: Ve skutečnosti mám v hlavě dvě Lary Croft. Laru ze současné hry, kterou jsem zbožňoval, která ostře cítí strach a vinu, nervozitu, bolest a lítost. Teprve se učí, jak podmanit svět své vůli. A pak tam je Lara, které věřím, že se z ní stane někdo ještě působivější. Je fakt super psát o té první Laře a vědět, že ta druhá čeká, až bude moct objevit. Sice vidíme záblesky, ale pořád to je LARA CROFT: ROK JEDNA, a to mě těší.

 

Nrama: Tohle je přímé pokračování Tomb Raider rebootu, který vyšel minulý rok. Co musí vědět před čtením prvního čísla komiksu ti, kteří hru ještě nehráli, nebo čekají na Ultimate Edition pro konzole nové generace?

Simone: Dobrá otázka! No…Lařini rodiče jsou pohřešovaní a předpokládá se, že jsou mrtví. Lara přežila ztroskotání během expedice za účelem nalezení ztraceného ostrova. To je všechno, vážně, nejde o žádnou znepokojivě obsáhlou minulost superhrdinů. Lara ve hře a v komiksu je teprve na začátku své cesty, takže je zároveň hrdinkou a příběh je vyprávěn z jejího úhlu pohledu. Vše podivné a nebezpečné prožíváme s ní, ne jako pozorovatel. 

 

Nrama: Vzhledem k tomu, že je série (alespoň z počátku) umístěna přímo mezi dvě hry, jak moc se angažuje Square Enix? A jak moc to ovlivňuje váš přístup k příběhu?

Simone: Jde o týmovou práci, chtějí co nejlepší příběh, který by nepoškodil postavu, na které jim tolik záleží. A dali jasně najevo, že chtějí můj přístup k některým spisovatelským věcem, motivaci a postavě.

 

Nrama: Objevilo se už pár pokusů o komiksy podle videoher – co se dá převzít z originálu? Je něco, čemu se přesně chcete vyhnout?

Simone: Četl jsem pár, které působily divně, protože obětovaly dobré vyprávění příběhu za věrnost hře. Pořád je potřeba postava i příběh. Nikoho nezajímá, kdo vynalezl vesmírnou zbraň, kterou vaše postava používá, pokud je samotná postava nezajímavá. Kdybych si chtěl zahrát hru, zahraji si hru. Čtenáři chtějí příběh.

 

Samotná Lara má už od začátku přesvědčivou povahu, což dost pomáhá.

 

Nrama: Když už jsme zmínili toto téma, jak jako náruživý hráč vnímáte vyprávění příběhu ve hrách a v komiksech? Co vás přitahuje na těchto obou formátech?

Simone: Už jsem pracoval na pár věcech s herními společnostmi. Nelineárnost her, na kterých jsem pracoval, byla fascinující, i když občas trochu obtížně srozumitelná. Ale jsem nadšený, že se konečně ukázalo, že tyto hry potřebují spisovatele. Skvělá grafika už není vše, hráči chtějí slušný příběh. Vysmívají se špatným dialogům. Mají vkus a vysoká očekávání. Hry jako Tomb Raider a The Last of Us by měly být signálem pro ostatní společnosti, že příběh je stejně důležitý, jako hratelnost.

 

Nrama: Pokud se ponoříme do samotného příběhu, co je Lařino příští dobrodružství, a co ji motivuje k dalšímu prozkoumávání po událostech hry?

Simone: Občas člověk následuje bouři, občas bouře následuje člověka.

 

Lara se postupně přizpůsobuje tomu, co se stalo na ostrově, a nachází ve své paměti slepá místa. A lidé by dali nevím co za to, aby si tato místa vybavila.

 

Nrama: Jaké další postavy se k Laře přidají? Chystáte se přidat do příběhu někoho nového? 

Simone: Existuje pár nových postav a pár oblíbenců, ale víc k tomu říct nemohu. Ale Sam tam určitě bude! Sakra!

 

Nrama: Co Laru Croft odlišuje od ostatních průzkumníků a dobrodruhů?

Simone: Myslím, že především to, že Lara je hrdinka, která krvácí, má pochyby a strach. To z její ochoty dělat tyhle věci dělá něco ještě víc děsivého a hrdinského. Není největší ani nejrychlejší dobrodružka, ale je to ta, která po pádu vždy vstane. 

 

Nrama: A nakonec, Gaile, jsou v prvních dílech komiksu nějaké momenty, u kterých se mimořádně těšíte na reakce fanoušků:

Simone: No, Lara se pro změnu dostane krátce do Ameriky…to je docela zábava.

 

Doufám, že to lidi zkusí – já se na to rozhodně těším. Lara Croft je jedna z těch skvělých postav, jako je třeba Wonder Woman nebo Red Sonja, které inspirovaly spoustu dalších postav. Velmi se těším na psaní jejích dalších dobrodružství.

 

 

 

Zdroj:
Newsrama
Tomb Raider comics

Sdílet: