Tomb Raider: Ascension byl první prototyp pro hru Tomb Raider (2013). Vytvořen byl v roce 2009 a od finální hry se značně odlišuje. Dle dostupných návrhů měla mít hra silně hororový nádech.
Příběh
Lara Croft spolu s 6letou dívkou Izumi prozkoumává záhadný ostrov obydlený duchy a příšerami.
Hratelnost
Žánrově měla být hra survival horror, podobně jako třeba Resident Evil.
První koncept
V prvním konceptu měla Izumi pomáhat Laře a lézt do těžce přístupných míst, kam se Lara nedostane. Šlo by tedy o druhou hratelnou postavu.
Druhý koncept
Pro zjednodušení příběhu byla postava Izumi odstraněna, místo ní přibyla obří nepřátelská monstra. Hratelnost se stává více hororová. Lara může jezdit na koni a během jízdy i bojovat nebo sbírat předměty.
Zbraně
V konceptech můžeme zahlédnout různé zbraně, mimo jiné:
- dvě pistole
- meč
- luk
- horolezecký cepín
- plamenomet
Koncepty
Více konceptů naleznete již brzy v samostatné galerii.