Hra VII nebude pouze pokračováním hry VI, ačkoliv počáteční situace, kterým Lara bude muset čelit, budou mít základ v prvcích hry VI. Abychom se vyhnuli dojmu, že jen omíláme to samé dokola, nová hra/příběhové prvky uvedou velké nové výzvy. Karel, přežívající Nephilim, se stáhl do své poslední základny a pevnosti v Kapadocii, centrální oblasti Turecka.
Uvidíme další Karlovy proměňující schopnosti poté, co se odhalil jako Nephilim ve hře VI. Zároveň si všimněte, jak v konečné scéně, kde Karel ‘uhořel’ v sloupu jasného světla/energie, nejde ani tak o ničivou reakci jako spíš transformativní. Alchymistický maxim “Dissolve et coagulae”, znič a přetvoř, zde byl použit. Karel se změnil v...?...něco jiného, něco vyššího na vibrační rovině (pozn. překl.: jde o jinou rovinu existence, která je oddělena od té naší vibrační rezonancí částic...nějak tak). V co se proměnil? Rozhodně v něco s rozšířenými schopnostmi. Bude dále prozkoumáno. Jeho pokus ‘svést’ Laru byla upřímná nabídka. Skutečně by využil její schopnosti, které považoval za vynikající.
Co má poslední Nepholim v plánu a je do toho zapletená Lara?
Je Eckhardt skutečně mrtvý nebo jen Hollywoodsky mrtvý?
Dozvíme se, co se stalo s Kurtisem? Objeví se v této hře?
Co ostatní členové Cabalu, kteří přežili?
1. Rouzic – Iluzionista
2. Gunderson
Gunderson by teď mohl být záporák na úrovni super Bosse se schopností rozkazovat hordám ozbrojených jednotek nebo monstrům, které by Lara musela vyřídit.
Ale důraz bude na akci s hádankami, doména klasického Tomb Raideru. Lařini nepřátele budou zahrnovat Nephilim, monstra, znovu aktivované strážce města a Karlovy oživené vojenské složky Cabalu.
V TURECKU - KAPADOCIA
Skončí v Turecku. Jsou v srdci podzemních měst (která v Kapadocii skutečně existují).
Karel zde provedl své zlé přípravy, aby dokončil oživení rasy Nephilim. Tohle je domácí půda Nephilim a Karel zná všechny místní pasti a tajemství. Je taky dost silný sám o sobě – poté, co přežil hru VI, má ještě víc zvláštních schopností.
Tato část Turecka je ta, ve které byl Nephilim Sleeper/Spáč ze hry VI vykopán Eckhardtem. Mohlo by tu být i pár dalších Spáčů – původně byli tři.
Lara se bude muset probojovat do podsvětí skrz chrámový komplex a do podzemních levelů, které budou obsahovat mnoho zaplavených lokací. Eventuálně by dosáhla Karlovy poslední základny, ve které bude víc moderních technologií. Jeho nejvyšší obrana jsou tři sféry nebo tři reality.
ZÁVĚREČNÁ BITVA
Karel-Nephilim se právě vrátil ke svým plným schopnostem Nephilim. Finální konfrontace obsahuje systém obrany Nephilim nazvaný tři reality nebo tři sféry. Tento starobylý systém chrání něco velkého jako:
- zdroj síly a znalostí Nephilim
- posledního Spáče Nephilim
- nějaké jiné tajemství
Tento obranný systém tří realit vyšle jakéhokoliv ne-Nephilim narušitele do tří smrtících situací, které budou vytvořeny z jeho vlastního strachu. Pro Laru jsou možné:
- oblast ztraceného světa s T-Rexem z Tomb Raideru 1
- Himaláje, místo, kam dopadlo Lařino letadlo v Tomb Raideru 2
- egyptské hrobky, jak z nich Lara dokázala uniknout v Tomb Raideru 4
Lara musí skončit každou z jejích realit tím, že zanechá Periapt Shard na nějakém důležitém místě nebo bodne Karla/jiného nepřítele.
* Jsou tu i další možnosti, jako že Lara bude poslána do možné budoucnosti, ve které Karel úspěšně oživil rasu Nephilim a ti nyní ovládli život na Zemi spolu se všemi hrůzami, které to znamená pro lidstvo.
* Další možnost by byla v hradě Kriegler.
Lara se konečně utká s Karlem a zničí Nephilimská zařízení a plány. Končí závodem o to, aby se dostala ven z podzemí, zatímco se kolem ní začíná hroutit.