Je právě tolik, kolik je, vy čtete váš oblíbený web a já vám s radostí oznamuji, že můj level byl právě přijat do letošního Back to Basics s tématem Řecko. Ale vše nebylo tak lehké, takže si pěkně shrňme poslední 3 měsíce.
Květen
Zjišťuji, že se chystá nový ročník Back to Basics, téma pro letošek je zatím tajné. Vybraný tým sestavuje potřebný základ hry (objekty, textury, hudbu). S Ari si říkáme, že se nejpíš přihlásíme.
Později v květnu vyhlášeno téma - Řecko. Mé historicko-archeologické srdce zaplesá. Po předchozím ročníku, který jsem z důvodu kombinace dálkového studia a práce nedokončil, jsem odhodlaný to letos nevzdat.
Červen
Otevírají se registrace. Bez váhání se upisuji a sleduji, kdo všechno ze známých tvůrců se přihlašuje. Některá jména mne velmi těší. Mezi jinými se se mnou přihlašuje i Arakanga a Českou republiku reprezentuje i Sabatu, který se úspěšně zúčastnil již před rokem. Celý červenec se děsně vleče a já se nemůžu dočkat, až se registrace uzavřou a spustí se levelbuilderská fáze.
Koncem června se koná sraz Ladycroft.cz, kde já, Ari a Pablo uzavřeme sázku - pokud já i Ari dokončíme naše levely včas, Pablo se naučí s NGLE. Návštěvníci srazu jsou nám svědky.
Červenec
Spuštěna tvořící fáze. Díky nové práci nemám vůbec čas tvořit, ale i tak si hned první den stahuji objekty a textury a hned několik hodin po zveřejnění je procházím a vyměňuji si s Arakangou nadšené zprávy.
"Viděla si objekt XX?"
"Jo, ten je skvělý, a viděl si tamto?"
"Woow, no to je super!"
Zároveň pročítám různé legendy, gůůglím obrázky řeckých měst a porovnávám s tím, co nám v balíčku dodali a co by se dalo použít. Naplánuji si základní vzhled levelu a vytvořím pár místností, ale jak jsem psal, čas opravdu není.
Srpen
Pomalu postupuji s tvorbou. Nečekaně mne čeká stěhování, takže zjišťuji, že volný čas se mi opravdu krátí. Stále si ale říkám, že je vše v poho. S Ari se dohodneme na tom, že si každou neděli pošleme screenshot nové lokace, a celkem se nám to i daří plnit. Vzájemně se povzbuzujeme a radíme.
Narážím na problém dohlednosti v levelu, stavím moc velké lokace, které v dálce mizí. Musím půlku levelu přestavět, aby se mizející oblasti eliminovaly.
Sabatu mi posílá jeho hotový level, abych mu ho otestoval. Nechápu, jak to stihl tak rychle. Začínám si říkat, že se mi to nějak krátí. Ale nevzdávám se!
Září
Do tvorby se dávám opravdu naplno. Díky událostem minulých měsíců se to na mě vše nějak navalilo, ale nabírám druhý dech a snažím se s levelem co nejvíc hnout. Dochází mi inspirace, nevím, co dál tvořit.
Polovina září
Vypadá to, že plnohodnotný level nedokončím. Všude nedodělané lokace, žádné pasti nebo hádanky. Začínám tvořit prakticky každý večer, několik hodin v kuse.
25.9.
Celý level je po stránce geometrie a stínování dodělaný. Stále nemám většinu hádanek, nepřátele žádné. Ladím textury a chyby.
28.9.
Level je dodělaný včetně všech hádanek, pastí, nepřátel. Opětovně testuji a opravuji chyby. Level mi testuje Sabatu a Arakanga.
29.9.
Vybírám hudbu, tvořím flyby kamery. Level působí o hodně lepším dojmem, než před týdnem. Dokonce lépe, než před dnem, ty průlety kamerou a hudba tomu dodávají pěkný nádech. Pomalu si oddychám, stíhám. Level posílám na oficiálním fóru k otestování.
30.9.
V 7 ráno si čtu výsledky testování - objevily se dvě chybky, jedna malá, jedna závažná. Ještě před odchodem do práce level opravuji.
Po příchodu z práce procházím celý level ještě jednou, nalézám 3 malé chybky, opravuji. Fotím oficiální screenshoty a vybírám 5 reprezentativních. Hledám mail na organizátora, abych mu mohl vše poslat.
20:06 Odesílám mail organizátorovi soutěže se všemi soubory. Trocha úlevy, že jsem to zvládl. Do deadline zbývají 4 hodiny.
20:07 Mail se vrací jako nedoručitelný, protože jsou přílohy moc velké. Panika.
20:11 Odesílám druhý mail, všechny soubory jsem dal do .zipu. Doufám, že odejde bez problémů.
20:15 Píšu organizátorovi zprávu na fóru, jestli mu mail došel, že jsem měl prvně problémy s odesláním. Bez odpovědi. Střídavě přepínám záložky mailu a obnovuji stránku fóra, abych viděl, jestli napíše.
20:32 No fóru se objevuje obnovený seznam schválených levelů s novými jmény, objevuji se mezi nimi. Úleva, radost. Jsem nadšený, že jsem tam!
Říjen
Trošku předbíhám, ale teď si budete muset pár dní počkat. Od zítřka začnou finální úpravy a sestavení herních balíků, k vydání levelů a spuštění hlasovací soutěže dojde 11.října. Těšíte se? :)