Ti z vás, kteří se zajmají o amatérské levely, jistě už slyšeli o projektu Back to Basics. Probíhá již několik let (letos konkrétně poosmé), každý rok s jiným tématem. Pravidla jsou celkem prostá. Přihlášení autoři mají během čtyř měsíců vytvořit level o herním čase 60 minut, na což smí použít jen textury, objekty a hudbu dodané organizátory. Back to Basics je také soutěž - všechny levely budou anonymně zveřejněny a ten, který získá od recenzentů nejvyšší hodnocení, vyhrává. Letos si autoři vybrali téma severské legendy. Zní to zajímavě, že?
Kromě možnosti předvést svoje editorovací schopnosti ostatním autorům má Back to Basics ještě jednu výhodu - přináší velké množství zkušeností. Zvlášť pro autory, kteří své levely nejsou schopní dokončit ani za X let (dosaďte si sem trapného smajlíka, protože ano, jeden z nich jsem já). V Back to Basics se nemůžete flákat, level prostě musí být hotový do přelomu ledna a února 2013. To člověka pořádně nakopne. A to je i důvod, proč jsme se do tohoto projektu letos s constantinem přihlásili.
Budeme trpět, nadávat, zuřit a házet počítačem po celém pokoji, protože NGLE (Next Generation Level Editor) je věc zrádná, mnohdy nefunkční, nepochopitelná a obludná. Příspěvků na LC blogu, které budou muset projít důkladnou protivulgární kontrolou, do uzávěrky přibyde tolik, že se v očích čtenářů level editoring bude rovnat samotnému peklu. Kdo ví, jestli projekt vůbec dokončíme. Ale pokud se nám to skutečně podaří, získáme mnoho cenných zkušeností, které nás třeba (ne třeba, budou muset!) dokopou k dokončení našich projektů, mne k TR:Legacy - the Find, constantina pak k dodělání In the Name of Aton.
Tvorba začíná v říjnu. Držte nám palce, ať ji zvládneme, a pokud byste se taky chtěli registrovat a šílet s námi, hodně štěstí, odvážlivci :)