Silent Vill - Demo

Autor: Dark Death
Stáhnout

Tak přemýšlím, jak začít první věty článku o tomto úžasném, atmosférickém a revolučním levelu. Revolučním? Možná se ptáte jestli jsem nepoužil až přehnaný výraz, ovšem ruku na srdce - tohle dílo se opravdu revolučním nazvat dá! A když vezmeme v úvahu, že se jedná pouze o demoverzi, tak se až bojím toho, co přinese verze plná.

Příběh

Tento level je nadabován a celkově proveden v němčině, takže si nejsem úplně jistý následujícími fakty (to víte, německy jsem se učil jen tři roky a věta „Ich habe kaine kinder“ tam zrovna použita nebyla), nicméně alespoň takhle jsem to nějak pochopil já. Lara se spolu s Wintonem vrací z klavírního koncertu, ovšem během cesty domů narazí na ulici na malého chlapce zmokajícího v mohutném dešti. Lara vyleze z auta a zeptá se ho, co tam dělá a kde bydlí. Chlapec ukáže na vyhořelý dům za sebou, což Laře přijde divné, ovšem ještě divnější je, že hoch z ničeho nic zmizel. Doma, už pěkně v suchu, se Lara se svým sluhou z televize dozvídá o smrti rodiny z onoho vyhořelého domu a na fotce rozpozná chlapce, kterého potkala. Nezbývá jí tedy, než hocha najít a záhadu vyřešit. A v tomto momentě bych asi přestal. Jen povím, že postupem času narazíte ještě na pár postav a pomaličku se začnete dozvídat o věcech, které se v domě udály a kdo za to může. Zdá se, že příběh plné hry bude daleko zapeklitější, než se na první pohled zdá.

Lokace

Tou je právě vyhořelý dům, který je jak jinak zpracovaný do posledního detailu. Vidíte, jak se vše postupně rozpadá, jak plíseň a hniloba prostupuje skrze zdi. Staré záclony plápolají ve větru, jež proniká skrze rozbitá okna, oheň plápolá v místech, které se kdysi dali nazvat pokoji a temnota proniká do všech koutů kdysi obydleného domu. Po zemi se válí střepy, kusy nábytku a jiného harampádí. Vše je prostě vytvořeno tak, aby to bylo ťip ťop.

Hádanky

Těch se vlastně ani tak moc nedočkáte. Spíše se jedná o to rozbij, ale pozor, ne pistolemi, ale krumpáčem nebo najdi klíč a po té správné dveře. Ovšem na obhajobu znovu připomínám, že se jedná o demoverzi a v plné může být hádanek habaděj.

Pasti

Dalo by se říci totéž co u hádanek. Uvidíme, co nám přinese plná verze.

Nepřátelé

Jak správně nazvat protivníka, na kterého narazíte? Možná by se dalo říci, že potkáte dva druhy nepřátel. Tím prvním je jakési podivné zlo, které vám bude chtít ublížit a ve finále vás sprovodit ze světa a tím druhým, daleko horším, bude váš samotný strach. A věřte, že on přijde. Tahle hra je totiž tak atmosférická, že už dlouho jste nehráli něco podobného.

Hratelnost

Jak už jsem řekl před chvílí, díky atmosféře se tohle dílo stává ještě hratelnější. Pohánět vás bude touha po poznání, touha po pravdě a nakonec samotné zpracování hry. Narazíte zde na spousty nových prvků, jako už byl uvedený krumpáč, nebo baterka, která nahradila světlice. A věřte mi, že bez ní se opravdu neobejdete. Uvidíte mnoho nových animací, Lařiných pohybů a záběrů kamer, které byste nečekali. Ona samotná kamera vás překvapí už jen tím, že je Laře daleko více nalepená na zádech, díky čemuž máte menší rozhled a tak se také více bojíte toho, co je za rohem. Když nad tím tak přemýšlím, vyjmenovávám zde jen samé klady. Má tedy tahle věc i nějaké zápory? Bohužel, všechno je má a ani Sillent Vill se jim nevyhnul. Naštěstí je však jen jeden. Díky obrovskému množství podrobností, jimiž jsou střepy nebo poházené odpadky a stísněnému prostředí se Lara téměř neustále o něco zasekává. Uvidíme tedy, jestli tenhle aspekt hry autor do vydání plné verze hry nějak vyřeší.

Závěrem

Co říci na závěr? Pro milovníky hororu je to povinnost. Pro milovníky herní ságy Sillent Hill je to také povinnost. Pro milovníky Tomb Raideru jak by smet. A pro ty, co neradi hrají, ale rádi se dívají, tak ti by se to měli stáhnout už jen kvůli úvodnímu intru. Tahle hra je prostě perfektní ve všech ohledech a já před tvůrci smekám.