Silent Venice, Deadly Venice by Shadoofus

Level si můžete stáhnout ZDE

Kde jen začít? Silent Venice, Deadly Venice je zajímavý počin, který je už z popisu docela unikát. Bohužel již nejde na žádost autora stáhnout na TRLE.net, na TRCustoms se ale stále sehnat dá. Z popisu se dozvídáme, že jde o aprílový level, který autor stvořil zhruba za týden, ale to tedy klobouk dolů. Tak krátkou dobu tvorby bych určitě neodhadovala. Level je kratší, ale prostředí vypadá krásně a promyšleně, hudba se nemění, ale základní skladba krásně navozuje pocit, že je něco velmi špatně. 

Proč se vlastně Lara do Benátek vydala? Level se prý odehrává v alternativním vesmíru, kde většina postav z Tomb Raider série žije v míru. Lara je pozvaná do Benátek na svatbu Pierra a Larsona, hosté se sjíždějí do romantického města, aby oslavili tuto výjimečnou událost...jenže když Lara dorazí, rozhodně ji nečeká poklidná plavba gondolou. Město je tiché, slunce zapadá a většina obyvatel je mrtvá. Ti, kteří mrtví nejsou, byli přeměněni v zombie, nebo se Laru pokoušejí na první pohled zastřelit. A do toho se Laře při příchodu do města poškodily zbraně, takže ano, pistole máme, ale nezabijeme s nimi ani fň. Nábojů je málo, léčivo jen to, co máme od začátku hry, takže každé neuvážené spadnutí z římsy se stává důvodem nahrát uloženou pozici. 

Když už mluvíme o nahrávání hry. Tohle bylo zlo. Hra má totiž prohozené klávesy pro ukládání a nahrávání. Je toto onen aprílový prvek, nebo se jedná jen o ničím neředěné zlo? Já mám po těch opakovaných nahráváních místo ukládání a opačně jasno. ZLO. Kam se hrabe Freddy Krueger. 

Co se týče hratelnosti, nečekejte nijaké velké inovace, hra ale hezky odsýpá. Level kombinuje model Lary, který připomíná TR1, s pohyby z Angel of Darkness (houpání kamery, my nemesis! Ale kupodivu mi zde vadí mnohem méně, než v Beyond the Basics 2024). Nové pohyby působí přirozeně a vyladěně, seskočení ze seskrčení vypadá hezky, rychlejší šplhání po žebřících potěší, kovové žebříky potěší už méně, i když přinášejí mnoho nostalgie. Občas se mi sice stalo, že jsem zahučela mezi pasti, protože jsem si špatně načasovala kroky, ale rozhodně mě to frustrovalo méně, než onen LOAD/SAVE mrchoid. Hratelnost nikde nevázne (až na jednu skákací páku, kterou jsem hledala asi 20 minut). 

Takže co se vlastně v Benátkách přihodilo? Lara si prošla kanály bez toho, že by ji rušili turisté. Šetřila každý náboj i lék, skákala, šplhala, vyhýbala se sekáčkům i ostnům, ale vlastně jí to ani tolik času nezabralo. Její návštěva v Benátkách byla krátká, ale rozhodně zapamatovatelná. A proto si myslím, že byste je měli navštívit i vy, milí čtenáři. 

Sdílet: