The Beginning (Demo) - The Cai'Xia Temple

Autor: GeckoKid
Stáhnout

The Beginning je počin, jehož vydání jsem bedlivě sledoval již od roku 2006, kdy pronikla na youtube první videa a cutscény dávající nám ochutnat nepoznané a nepochopitelné. Jedná se o orientální level, který v té době neměl (a troufám si říct, že stále nemá) obdoby. I když se jedná pouze o demo, svou herní dobou se vyrovná leckterému amatérskému levelu, avšak zpracováním takové levely daleko předčí.

Příběh

O příběhu toho není moc známo, snad jen oficiální prohlášení autora, a to:

"The Beginning" was an idea of Lara's origin when she was 21,
before the plane crash in the Himalayas...

Z toho vyplývá, že nás tento level uvádí dějově do počátků Lary, kdy byla ještě mladá a nezkušená, a zároveň se drží klasického životopisu.

Lokace

V levelu navštívíme, jak již z podtitulu vyplývá, chrám Cai’Xia, jehož poloha není známa. Jedná se o rozlehlý orientální komplex a přilehlými jeskyněmi, které v rámci hraní rovněž prozkoumáte. Celý chrám působí úžasným dojmem, naleznete zde orientální sochy, vodopády, úžasně vytvořené a do prostředí zapadající budovy, a to celé doplněné nádhernou hudbou, která ještě více navozuje pocit orientu.

Textury a stínování jen podtrhují skvělé zpracování levelu, nemám, co bych vytkl. Celý chrám jakoby dýchá a zve vás, abyste jej navštívili.

Hádanky

Logických hádanek je zde přiměřeně, nestane se, že byste měli delší zásek. Level obsahuje pár „časovek“, které jsou většinou vypočteny tak, že při větší chybě si neškrtnete, avšak nejsou tak obtížné, abyste u nich strávili hodiny. Dále si užijete nějaké to přesouvání předmětů, a nechybí ani nutné zapojení mozkových závitů při řešení některých nástrah.

Pasti

I když si někteří fanoušci nedokáží představit klasický Tomb Raider bez pořádného množství pastí, autor tohoto levelu je na mladou Laru natolik hodný, že si jich pro ni připravil jen pár (a tím pár myslím doslova pár, protože víc jak dvě si nevybavuji). Opět se však nestane, že byste měli zásek na x hodin, pasti jsou víceméně jednoduché. Uvidíme, co si na nás GeckoKid připraví v plné hře.

Nepřátelé

Jelikož je celý chrám opuštěný, nepřáteli se to zde opravdu nehemží. Troufnu si však říci, že jich je víc, než pastí (momentálně si vybavuji tři :) ). Jedná se však o těžší nepřátele, jejichž likvidace vám zabere delší množství času, proto je nejjednodušší jim prostě utéct.

Hratelnost

Jak jsem zmínil již výše, očekávejte spíše plynulé hraní bez záseků, s občasným potrápením mozkových závitů pro vyřešení menších problémů. Pistole vůbec vytahovat nemusíte, po mladičké Laře se žádá pouze nalezení šesti modlitebních válců, které poté umístí v hlavní místnosti chrámu.

Závěrem

I když level nenabídne přehršel hádanek, nepřátel a pastí, rozhodně se vyplatí zahrát. Nádherné zpracování, opravdu kouzelné prostředí a hudba, a nové a velmi netradiční animace, jejichž zkoumáním jsem strávil prvních deset minut hraní. I když jsem na tuto malou ochutnávku čekal 5 let, rozhodně nejsem zklamaný, a už teď se těším, co přinese plná verze.