Hanami in Kyoto

 

Autor: Miss Kroft
Stáhnout

 

Hanami in Kyoto je dvoulevelovým dílem, které potěší většinu příznivců východní kultur. Ačkoliv nepoužívá nejmodernější textury a objekty, je rozhodně zábavné a ukrátí vám dlouhou chvíli. O co tedy jde?

 

Příběh

Tentokrát se Lara vydává na dovolenou do Japonska, která se ovšem změní v další dobrodružství, když se dozví o starověké kataně ukryté v jednom paláci. A to by nebyla Lara, aby do všeho nezačala strkat nos. Příběh je tedy jen vedlejší – vlastně se ho dozvíte akorát z readme. Ne že by ovšem byl potřeba.

 

 

 

Lokace

Japonsko, co dodat? Krásné třešňové květy všude kolem, zahrady, pagody...ačkoliv je sladěné do jednoho stylu, rozhodně vám nebude připadat nudné. Pokud se tedy neztratíte. Chvíli mi trvalo, než jsem se začala orientovat v rozlehlém prvním patře paláce. Každopádně se podíváte i do jakési lázeňské části paláce, budete procházet jak přírodou, tak většími sály s pěknou dekorací.

Potřebuji se ovšem dostat i ke zpracování, protože to je samostatná kapitola. Ačkoliv geometrie a objekty jsou vytvořené nebo vybrané dobře, musím přiznat, že texturování se mi místy nezdálo – textury neměly moc dobrou návaznost. Navíc se na pár místech objevují praskliny ve zdech. Nic závažného, ale na výsledném dojmu to nepřidá. Stínování je pak přirozené, občas mi ale připadá trochu nevýrazné.

 

Hádanky

Moc jich není, jen pár klíčů a podobně, složitějšího kombinování si neužijete. Spíš musíte hledat cestu, prohlížet pořádně celé prostředí, prohledávat každé zákoutí a zkoušet, kudy se dá jít a co najít. Samozřejmě hra není jen o tomto – ale hledání je zde převážná část.

 

Pasti

Co by to bylo za Tomb Raider bez pastí...bohužel. Bohužel říkám proto, že mi v paměti utkvěla jedna příšerná scéna, kdy se za vámi začíná valit kámen, v cestě vám stojí další pasti a když už to vypadá, že jste v bezpečí, kde se vzal, tu se vzal, další šutr se rozhodl odvalit na proválku. Ale aby to neznělo tak zle, musím velmi pozitivně zhodnotit, že pasti nejsou dané všude bez rozmyslu, naopak vás obvykle docela překvapí (pokud nejde o čepele, které svým svištivým zvukem upozorňují na svou přítomnost ještě dlouho předtím, než je uvidíte). A taková rada na začátek – dávejte si občas pozor, co číhá za dveřmi.

 

Nepřátelé

Opět, v rozumném množství. Kromě opic, které chodí celou lokací, ale střílet je nemusíte (i když za zahlédnutí toho zvláštního způsobu zmizení těla to alespoň jednou stojí) na vás v zahradách budou dělat nálety obrovští motýli (kdopak to tu sledoval Pokémony?) a v budovách samozřejmě sem tam vyběhne nějaký rozzuřený chlápek, který nemá moc velkou radost z vaší snahy získat katanu.

 

 

 

Hratelnost

Spíše relaxační hra. Ačkoliv občas budete mít chuť překousnout klávesnici, takových momentů moc není. Většinou spíš můžete kochat prostředím a probíhat lokacemi, než se na vás vyvalí balvan a z idylky zbude placka ležící na podlaze.

 

Závěrem

Znovu upozorňuji, že jde o levely vytvořené „starším“ způsobem – nečekejte hi-res textury, detailní objekty, nějaké extra vychytávky a podobně. Toho se v tomto díle nedočkáte. Pokud ale toužíte po oddechu, příjemném prostředí a klasičtějším Tomb Raideru, nemáte co ztratit.

Sdílet: