V level The Lost Mountains of Heroic Madness od autora Mulf prozkoumáme vojenskou základnu plnou žoldáků ve snaze najít dva artefakty "Seals of the Old Ones". Level mne zaujal svým velmi dobrým hodnocením. Zároveň jsem hledal nějaký zimní / zasněžený level, který není vyloženě vánoční. Jak level hodnotím po jeho dohrání, a dokázal splnit všechna má očekávání?
Jako první zmíním prostředí, které je sice krásné, ale extrémně rozlezlé. A když říkám extrémně, tak myslím extrémně. Chtěl bych vidět celou mapu v editoru, protože je zde opravdu spousta cest a možností, kam jít. Jak horizontálně, tak vertikálně. Čím déle ale hrajete, tím více se začnou jednotlivá místa propojovat. Občas si otevřete nějakou zkratku a zjistíte, že jste na místě, kde jste byli před půl hodinou. Takto důmyslně propojené levely mám moc rád, ale přiznám se, že tady jsem se fakt ztrácel a trvalo mi dlouho, než jsem se zorientoval a naučil, kde je jaká místnost.
S vertikálním prozkoumáváním taky souvisí obří propast, kam jsem hned na začátku sklouzl a zabil tím Laru asi desetkrát. Moc tomu nepomáhaly klouzající šikminy a nepřátelské samopaly, které na vás střílí, takže musíte co nejrychleji do úkrytu.
Vzhledem k rozsáhlosti levelu jsem se častokrát zasekl a nevěděl, jak dál. Sice máte spoustu míst na prozkoumání, zároveň to ale znamená spoustu maličkostí, které můžete přehlédnout. Přiznám se, že jsem během hraní asi 3x kouknul do návodu, protože jsem vážně nevěděl, jak pokračovat. Tím jsem také zjistil, že jsem šel vlastně napřed řešit až druhou fázi levelu, místo toho, abych objevoval spíš věci na začátku. Pak mi ale chyběly potřebné předměty, takže jsem se musel vracet. Level není lineární a nenapovídá vám (často ani není kamera, která by po stisknutí páky ukázala, co se kde otevřelo). Takže často opravdu jen bloudíte a doufáte, že objevíte, co je potřeba.
Nepřátel je v levelu sice celkem dost, ale nejsou nijak těžcí, a hraní to alespoň oživí. Horší jsou některé záludné pasti (hlavně ty podvodní s proudem), kde si opravdu musíte dávat pozor. Lékárniček je naštěstí dostatek, takže jsem nikdy nestrádal. Zajímavostí je, že Laser sight a Desert Eagle jsou obojí secrety, ale zároveň vám dokáží pomoct v postupu dál. Já jsem je sice nenašel, ale i tak se dá v levelu pokračovat. Jen jsem dvakrát trochu zbytečně řešil věc, která by byla se zaměřovačem jednoduchá.
Celkově mám k levelu takový love / hate relationship. Je opravdu skvěle vytvořený. Ta propojenost lokací je dokonalá. Hádanky jsou super. Ale nelineárnost a záseky to hraní trochu znepříjemňují. Ale na druhou stranu - není přesně tohle důvod, proč jsme si klasické Tomb Raidery zamilovali? Ty hádanky, záseky, přemýšlení nad problémem... Tohle přesně jsem jako malý na hraní Tomb Raideru miloval. Vždycky jsem přemýšlel, jak něco vyřešit, i když jsem zorvna nehrál. Jelikož jsem ale tenhle level streamoval, tak jsem si moc dlouhé záseky nemohl dovolit.
Dále mne trochu překvapilo, že sice najdeme dva artefakty, ale finále levelu je takové o ničem. Ano, kousek před dokončením máme jednu z nejepičtějších cutscén, jakou jsem v amatérských levelech viděl, ale samotné finále? Žádný boj, žádné použití artefaktů. Prostě odejdete.
Teď při psaní recenze jsem si dohledal, že na tento level navazuje pokračování, kde naleznete další dva artefakty, takže to dává větší smysl. Velké finále asi bude až v druhém levelu. Zahraju si ho někdy? Uvidíme.
Každopádně jestli se chcete potrápit, tak level doporučuji 10/10 :))) Stáhnout si jej můžete z webu TRcustoms.
A záznam dvou streamů z mého hraní naleznete níže.