Lara at the games

Autor: PH
Stáhnout

Vánoční projekt, který obsahuje směsku různých levelů. Projekt byl bohužel mnoha autory zrušen kvůli nedostatku času, chybám atd. I tak však nabízí příjemné hraní a odreagování v krapet netradičních prostředích.

Příběh

Jelikož se jedná o vánoční level, točí se i celý jeho příběh kolem Vánoc. Lara přijíždí za svou kamarádkou Anayou, aby spolu strávily trochu zaslouženého odpočinku. A jak jinak se odreagovat od každodenních povinností, než u dobrých her, které jste dostali pod stromeček? Zasednou tedy ke své PStrojce a vrhají se na hraní několika her.

Levely

Jednotlivé levely můžete spouštět přímo z menu, autor to i doporučuje, protože pokud jdete z jednoho levelu do druhého, objeví se vám v inventáři zbraně a neomezená munice, neomezené lékárničky atd., což není záměrem levelů. Navíc si můžete zahrát jen ty lokace, které vás zajímají.​

Santa Clause in trouble

Hned v prvním levelu se ocitáte v kůži Santy Clause a pobíháte po zasněžených pláních, sbírajíc poztrácené vánoční dárky. Samozřejmě nemáte žádné zbraně, v repertoáru však máte dvojitý skok (stačí při skoku držet ALT – Santa doskočí 2x tak daleko), což se více než hodí, na některá místa se dostanete snáze a na jiná byste se bez toho vůbec nedostali, takže si tento trik zapamatujte, ušetříte si spoustu nadávek, že TAM se prostě nikdy nemůžete dostat (vím, o čem mluvím).

Levelu bych vytkl jen nemilé překvapení na konci, kde jste přeneseni na začátek a musíte projít celý level znovu. Také jsem objevil jednu chybku, a to když střílíte (i když by tam zbraně neměly být a na jednom místě vám je triggerem odeberou z inventáře), tak se Santovi mění hlava – za Laru s ušima králíčka Playboye.

Mirror's edge

Hned druhý level je více akční, jak již název napovídá (pro ty, co znají originálního "mirrora"). Hra nabízí některé nové animace a pohyby, za zmínku stojí především odraz od zdi ve skoku, podobný skokům v Prince of Persia či přímo Mirrorovi, kdy se dostanete o hodně výš než při normálním skoku. Prostředí je nádherné, navozuje atmosféru originálu. Občas zamrzí, že animace nesedí přesně, takže musíte zkoušet a zkoušet, než se vám podaří někam dostat. Zvlášť v jednom místě je to tak stupidní, že už jsem to nevydržel a použil známý fly-mode (do kterého jsem se dostal původně omylem, když jsem zkoušel odraz od zdi a nevěděl, na jaké tlačítko je namapován, tak jsem použil stejné jako v originál hře).

Princess of Persia

Princess of Persia tvoří hned tři levely, a není se čemu divit, je totiž nejlepší ze všech levelů v tomto balíčku, a to jak hratelností, tak především zpracováním a prostředím celkově. Atmosféra je zde neskutečně nádherná, nejednou jsem skoro slintal nad tím, co všechno se dá v editoru dokázat. Levely zároveň slibují spoustu nových animací a pohybů, na které si musíte nejprve zvyknout, než se vám bude hrát dobře.

Singstar

Nejedná se o herní level, je to pouze jakési vtipné zakončení hry, kdy vám v animačce zazpívá neznámá žena píseň Amazing grace a po ní nastoupí duo t.A.T.u. se svým hitem Sparks. Ty mají pěkně sehrané animace tance, chybí jim však veškeré klouby.

Hádanky

Ve všech levelech moc hádanek není, málokdy se zaseknete. Cesta je většinou přímočará, jen vás občas nenapadne, co s kterým předmětem dělat. Hádanky jako takové se zde však nevyskytují - maximálně stisknout páku, otevřít dveře...

Nepřátelé

Jedná se o mírumilovný level, ale i tak se zde pár nepřátel vyskytne. V Santovi to jsou sněhuláci a agresivní stromy, co se vás snaží strčit dolů za jistou smrtí. V Mirrorovi po vás na začátku střílí pár chlápků a vy musíte utéct. A v sérii Princess of Persia potkáte pár strážných, které musíte přechytračit, protože v celé hře nemáte zbraně (nebo byste neměli mít, zkuste nepodvádět).​

Hratelnost

Levely jsou velmi jednoduché a přímočaré. Co však kazí dojem jsou nové pohyby, které ne vždy pomáhají a občas je to vážně metodou pokus/omyl, než se odrazíte z toho správného místa.

Závěrem

Velmi oddechová a zábavná hra, jejíž nejsilnější stránkou je vtip a zajímavost. Lokace sice nenadchnou extra krásným zpracováním, ale ani neurazí. Lara v roli Faith z Mirror's Edge je skvělá, a jak jsem řekl již dříve, Princess of Persia jsou nejkrásnější levely celé hry. Zajímavostí jsou nové zvuky, dabované postavy a pěkné animace. Co vás občas naštve je opakující se muzika (zvlášť u Santy) a chyby u nových pohybů, které hraní velmi znepříjemňují.