Fortress Stonerock

Autor: l.m.
Stáhnout

V dnešní recenzi se podíváme na trojlevel z hradního prostředí, který příjemně překvapuje hned v několika ohledech. Zaprvé: ač v sobě nemá příliš složité pasáže, ze kterých by si hráči rvali vlasy, rozhodně ho neodehrajete rychle. Zadruhé: dokazuje, že hradní levely nemusí být plné pouze zatuchlých interiérů plných pavučin a brnění. Zatřetí: důležitou součástí hry je pohyb mezi levely – můžete se těšit na vracení se do předchozích levelů a pátrání po vhodných předmětech, které vám chybí. Pojďme se tedy podívat na toto povedené dílo více zblízka.

Příběh

Lara se doslechla o jisté Zlaté masce. Nějakou dobu pátrala a v době, kdy začíná level, už ví, kde maska je – v obrovské pevnosti Stonerock. Dozvěděla se také, že musí najít dvě Střely slávy (Bullet of Glory), aby se k masce dostala. Nebude to ale mít tak snadné – její nepřátelé mají náskok a dostali se do pevnosti dříve. Nalezne Lara masku dříve, než její nepřátelé?

Upřímně řečeno, příběh v tomto trojlevelu prakticky neexistuje a nikomu to nevadí. Hráč se obejde bez úvodního vysvětlení. V podstatě stačí říct jediné – Lara je v pevnosti Stonerock a po něčem pátrá. Víc vědět nepotřebujeme.

Lokace

Pevnost Stonerock. Venku i vevnitř, v podzemí, na nádvoří, na vyvýšených mostech, tam všude se s Larou podíváte. Kdo by čekal víc, bude zklamaný (ale kdo by čekal něco jiného od levelu, který se jmenuje Pevnost Stonerock?). Brzy ale zjistíte, že pevnost levelu bohatě stačí – je obrovská a rozmanitá. Jak už jsem zmínila, tato hra má tři levely – The Beginning, Deep Impression a Deep Awareness. Každý z nich je laděn trochu jinak, kupříkladu v The Beginning na hlavním nádvoří převládá červený až oranžový nádech, v Deep Impression ale zase zelený. Autorovi musím složit poklonu – v jeho podání totiž pevnost Stonerock nenudí, i když v ní pobíháte víc než hodinu. A některá místa (kupříkladu vnitřek kostela nebo hlavní nádvoří ve třetím levelu) jsou skutečně nádherná. A hlavně – hra není lineární.

Hádanky

Hádanky velmi těží z toho, že je možné přebíhat mezi levely. Našli jste klíč a nevíte, k čemu ho použít? Zkuste přeběhnout do předchozího levelu a použít ho tam. Hra se tím prodlužuje, ale ne nepříjemně. Hádanky vycházejí z prostředí a nijak neruší. Musím ale upozornit na jednu věc – až  vedle sebe uvidíte čtyři klíčové dírky nebo tři místa na umístění krystalů, je docela pravděpodobné, že se vám z představy shánění toho všeho udělá mírně nevolno.

Nepřátelé

Proti Laře půjde mnoho různých nepřátel – otravnými netopýry a pavouky počínaje, skoro nesmrtelnými ptáky (vážně nechápu, jak může pták vydržet víc kulek než sám váží…nebo jsem jen levá) a lidskými nepřáteli ne zcela konče. Nepřátelé jsou dobře zasazení (a logicky! To je velký plus). Rozhodně se ale nejedná přímo o střílečku – nepřátele jsou zde spíše zpestření.

Hratelnost

Hratelnost je velice dobrá. Musíte ale počítat s dlouhým pobíháním a motáním se po pevnosti. Občas trvá hledání cesty déle, než by bylo hráči příjemné, na druhou stranu jde ale o level, ve kterém si milovníci prozkoumávání přijdou na své.

Závěrem

Co k pevnosti Stonerock  dodat? Ač jsem občas měla potřebu udeřit hlavou do klávesnice (hlavně hned na začátku, kde má neschopnost najít vchod do pevnosti přesáhla únosnou mez), jsem si hraní tohoto díla velice užila. Jde totiž o trojlevel s krásnou atmosférou, zajímavou lokací a hezkými objekty i nepřáteli. A Laře to taky sekne. Pokud máte rádi levely, ve kterých musíte dávat pozor na prostředí a nevadí vám se chvíli zaseknout, Fortress Stonerock rozhodně doporučuji. Pokud jste ale spíše hráči, kteří mají rádi lineárnější levely, raději se do tohoto díla nepouštějte, mohlo by vás brzy otrávit.