V levelu Goddess of Time se Lara vydává do Egypta prozkoumat chrám bohyně Hauhet, která prý měla moc vládnout nad samotným časem. Lara chce odkrýt tajemství této moci a zjistit, jak se stát bohyní času.
Stejně tak jako v předchozí recenzi, ani zde nebudeme popisovat objekty a textury. Celému balíčku se věnuje samostatný článek.
Líbí se mi, že hned v úvodu autor představuje všechny nové pohyby a pomocí tutorialu a textu na obrazovce hráče vším provede. Občas se totiž v některém levelu zaseknete, protože nevíte, že Lara může udělat nějaký nový pohyb, který v klasice neuměla.
Po úvodním tutorialu už je to jen na vás, jak se s prozkoumáváním chrámového komplexu vypořádáte. Hra není úplně lineární, takže můžete bádat a prozkoumávat v jakém pořadí chcete. Zároveň ale level nepůsobí jako obří komplex, kde byste se jako hráči cítili ztraceni a nevěděli, co dřív. Z nepřátel se připravte na pár štírů a krokodýlů, sem tam nějaký netopýr. Nic extra zákeřného.
Po chvilce prozkoumávání přijdete na to, že se vše točí kolem centrální lokace s obeliskem, do kterého musíte nalézt celkem 4 artefakty. Kousek od obelisku se nachází i malé tržiště s prodavačem u stánku. Jdete ho pozdravit, a zjistíte, že vám může prodat potřebné věci! Nejdřív ale musíte nalézt Knots, zdejší měnu, za kterou si pak můžete koupit lepší vybavení.
A tak následuje prozkoumávání, kam všude se dostanete, a hledání potřebného množství Knots. Nikdy se mi nestalo, že bych měl zásek delší jak 10 minut. Vždy víte, kam můžete jít, nebo zjistíte, že tady budete něco potřebovat, co ještě nemáte otevřené, a jdete jinam.
Ve hře je pár časovek, ale nejsou nikterak hrozné. Všechny jsem je zvládl (leč ne na první pokus) odběhnout na SteamDecku, kde je pouze ovládání na gamepadu, na které nejsem zvyklý. Věřím, že na klávesnici to dáte hned napoprvé. Jste přeci Croft!
Systém nakupování není jedinou překvapivou funkčností v tomto levelu. Přibližně v polovině hry se totiž dostanete přímo do chrámu bohyně Hauhet - a tím vám do inventáře přibyde možnost Fast travel odkudkoliv do tohoto chrámu. V žádném jiném levelu jsem tuto funkci neviděl, takže se rozhodně klaním a tiše žasnu.
A v čem je tento chrám tak důležitý? Pomocí páky můžete měnit čas! Nejen, že se změní celý level ze dne na noc, ono navíc v noci prší (takže je všude vyšší hladina vody), zároveň jsou v noci otevřené jiné dveře než ve dne (které dveře jsou kdy otevřené poznáte podle hieroglyfu, který je vždy vedle dveří).
Tím se náročnost trochu stupňuje. Do určitých míst se dostanete jen v noci. Pak třeba přesunete nějaký pushblock, teleportujete se do chrámnu, změníte čas na den, a pomocí nově umístěného pushblocku se dostanete zas o kousek dál. Z pohledu hráče jsou hádanky hodně zajímavé a musíte zapřemýšlet, co kdy kde můžete upravit a jak vám to pomůže. Zároveň do všeho stále počítat s tím, že můžete nakupovat lepší zbraně, pomocí kterých pak třeba rozbijete zeď a otevřete si cestu dál. Máte ale dostatečný počet Knots??
Z vymýšlení takových hádanek by mi jako autorovi asi praskla hlava, ještě když je v časovém pressu soutěže. Opět jsem nic takového zatím jinde neviděl, a je skvělé pozorovat, jak se tvorba amatérských levelů neustále posouvá.
V závěru jsem čekal souboj s finálním bossem (jinak jsem během levelu potkal jen jednoho mini bosse). Co se na Laru ale navalilo bylo neskutečné. Obří zástupy nepřátel, lidských, zvířecích, i nadpřirozených. Naštěstí se objevovali ve vlnách podle toho, kdy jste předchozí vlnu povraždili, takže nejste nikdy úplně obklíčeni. Počítejte ale třeba s 5 nepřáteli najednou.
To je asi jediné, co bych autorovi vytknul. Finální souboj má být těžký, to ano. Ale toto mi přišlo takové nevyvážené. Za celou dobu potkáte max 10 nepřátel, a pak po objevení finálního artefaktu je to najednou nepřátel 60 (počet nevím, střílím od oka).
Celkově mi level zabral krásné 2h 37minut a za celou dobu jsem se nenudil. Pár menších záseků bylo, nejvíc jsem se natrápil s časovkami (a ovládáním, protože fakt neumím hrát klasický TR na gamepadu).
Level bych určitě doporučil. Prostředí je krásné, a hádanky a nové funkcionality jsou jedním slovem TOP.